[kapcsolat]   husken

Nyári nyitva tartás

 

Rajzszög20

 

Róth

 

Sándy

 

MaJel nyitva tartás

 

kitüntetés

 

MTN

 

eperjesi egyetem

 

KSK plakett

 

Rovás Google naptár

 

ISSN 1337-7167
< Képzőművészet < Videóanyagok < Irodalom < Színház < Társadalom​ < Programok < Utazás < Építészet < Médiavisszhang

 

ArtResidence

ArtResidence

reakció
MaJel Rovás Központ

 

Szabó Ottó

 

2%

 

Szabadiskola

 

Felvideki események

 

Zeman Zoltán
<<< Vissza a főldalra

Megszûnik egy iskola

szerkesztette: krónikás, 2009-10-06

szemtelen mintalégyMegszûnik egy iskola. Nem, ne hibáztassátok a minisztert, nem õ tehet róla. Nem tehet róla a nemzeti vezérürü sem, de még az anyácska sem. Az apácska sem. A többségi izé sem tehet róla. Az izé, az akarat. Az sem...


 A kisebbségi létezés megátalkodott szellemi nyomora, cinizmusa és maradisága, elvakult sznobizmusa viszont nagyon is. És fõleg a piripócsi magyarok kivagyisága.

Én is! Mert belefáradtam a harcba, hogy szalonnasütés helyett már harcoljunk végre, borozgatós múltbarévedés és könnyes irredentizmus helyett. Igen, én is, mert feladtam a küzdelmet. Mert elveszítettem a reményt, ami valójában sosem volt az enyém. Így hát el sem veszthettem.
És elhagytam azokat, akik sosem voltak velem és sosem bíztak bennem. Sosem becsültek, sosem tiszteltek. Sosem szerettek. Akiknek sosem számítottam.

Megszûnik egy iskola és az egész ténye senkit sem érdekel. Az emkápés városvezetést sem, pedig õk az intézmény fenntartói. Nem keres felelõsöket senki, messzemenõ következtetéseket sem kreál senki, tanulságot sem vonnak le. Még hírértéke sincs. Oszt mi...?
Amikor maguk a tanárok is más iskolába adják a gyerekeiket, akkor a szülõktõl ugyan mit lehet elvárni? Egyáltalán: elvárható bármi is a szülõktõl? Netán nem fordult meg már régen a kocka? Nem a szülõknek vannak elvárásaik a tanárok és az iskola felé?

A szülõkrõl is szól a dal, azért velük kapcsolatban is érdemes megjegyezni néhány dolgot.

Ostobaság, amikor a liba azt hiszi, hogy ha megtanul ugatni, akkor a kutyák befogadják. Hogy majd észre sem veszik, hogy õ szárnyas és tollas, és hogy közöttük elvegyülhet. Hogy beolvadhat. Hogy ha kutyául tanul tovább, akkor a kislibából már lesz valaki. Neki már talán lánc is juthat full ellátással, és nem kell a szaros baromfiudvarban sertepertélnie. Igen, a kislibából már lesz valaki. Már ugat az anyjával...

Hát igen, felcsaptam Andersennek, jobb híján, mert példabeszédbõl ért az ember. Meg a filozófiából, a Hogyishívjákból: a Kishercegbõl.

Elmentek azok a tanárok, akik észrevették, hogy semmiféle szakmai karrier nincs biztosítva, hogy csak klikkesedni vagy beházasodni lehet. Akik észrevették, hogy nem lehet érdemben olyanokkal beszélni, akik magukat sem veszik észre.
Elmentek azok a kilencedikesek is, akikben sosem bízott senki. Akiket sosem becsültek, akik családját sosem tisztelték, akiket a tanítóik sosem szerettek. Akikkel gyakran úgy beszéltek, mint a hülyékkel, akikre üvöltöztek azok az öregek, akik már a szüleikkel is üvöltöztek, és azok a fiatalok, akiknek semmi tekintélyük, semmi presztízsük nincs, így a megfélelmlítés maradt az egyetlen fegyverük. Elmentek, akiket kigúnyoltak akkor, amikor hosszas unszolásra elmondták, hogy mik szeretnének lenni. Tee? Orvos? Ne röhögtessé má...
Akik néha kihallották a tanáriból, hogy éppen rajtuk vagy a szüleiken gúnyolódtak.
Akiket, ha nem készültek, sértegettek.
Akikre haragudtak a tanítók.
Akikre pikkeltek. Akiket kiszúrtak és akikkel kiszúrtak.
Akiket elkapott a hasmenés egy-egy óra elõtt, akik hánytak csengetéskor a vécében. Akikben elfojtották a tehetséget, akiket visszafogtak, akiket olyan versenyekre kényszerítettek, ahová nem akartak menni. Akiknek ott kellett égni a színpadon néhány ünnep agyament tanítói koreográfiája miatt.
Akiket nem vettek emberszámba, akiknek úgy magyaráztak, mintha fogyatékosok lennének, pedig csak gyerekek voltak.
Egészségesek és izgõ-mozgók, örök nyugtalanok, akiket éppen ezért hiperaktívnak véltek és pszichológushoz küldtek. Vájkálni a múltjukban és a magánszférájukba beleszarni. Akik többet olvastak, mint azok, akik õket tanították (ez utóbbiak ezt soha fel nem ismerték, mert ahhoz, hogy ezt észrevegyék, nekik is olvasniuk kellett volna), akik állandóan a természetfilmeket és a történelmi témájú dokumentumfilmeket bújva többet tudtak a képesítetlen vagy alig képesített tanítóiknál.
Akikben a pimaszságot és a visszaszólásokat természetes önvédelemként kiprovokálták, hogy aztán nyilvánosan állítsák pellengérre õket.

Akik nem érték be ennyivel, de kibeszélték õket a fodrász elõtt és a boltban. A fogorvosnál és a körzeti orvos rendelõjében várakozvava. Úton és útfélen.
Akik utálták a szakmájukat és felkészületlenül jártak az órákra, és képesek voltak hibás tankönyvekbõl tanítani hamis adatokat, anélkül hogy észrevették volna.
Akik felett eljárt az idõ, de maradiságukat értékként állították követendõ példaként. Nem néztek tévét, mert az szar, és a gyerekeiknek sem hagytak. Nem értettek a számítógéphez, tanterveiket írógépen írták és nem voltak hajlandóak mobiltelefont venni. Akiknek volt ugyan mobiltelefonjuk, de képtelenek voltak elolvasni a használati utasítást, mert egy tanár mindezeket tudni hivatott. Az elsõszülöttség jogán, vagy min... Ezért sms-t (e-sem-est) sem írni, sem fogadni nem tudtak, de ezt metafizikával indokolták.
Akik nem vették észre, hogy megváltozott a világ és sértésnek vették, hogy a bûnösséget kell bizonyítani, nem az ártatlanságot.
Akik nem voltak hajlandóak a mával kompatibilissé válni.
Akik minden szart észrevettek, csak magukat nem. Akik nagyobbat haraptak, mint amennyit lenyelni képesek voltak. Akik folyton veszekedtek és állandóan fel voltak háborodva valamin. Akik az egész világra haragudtak emiatti rossz közérzetük miatt, de fõleg a gyerekekre.
Akik azt képzelték, hogy õket a sors szánta tanítónak, viszont a Sorsban nem hittek. Hittek viszont a tudomány elõrehaladásában és hogy minden kérdésükre választ kaphatnak, pedig a tudományban nem lehet hinni, azt tudni kell.
Akik azt gondolták, kurvanagy igazságtalanság, hogy Piripócson kell tanítaniuk. Mert õk a Mennyországba voltak hivatottak angyalokat nevelni, ehelyett kis cigány ördögökbõl kellett embert faragniuk. Vagyis kellett volna, de nincs az a pénz...
Akik tizenhét évet tanultak, az ovit is beleszámítva huszat, és hitték rendületlenül, hogy ettõl már mûveltekké is váltak, meg értelmiségiekké, és szellemi dolgozókká -- és kiváltságuk a tisztánlátás. A józan ítélõképesség és a rugalmas gondolkodás. Az abszolut igazság. Akik mindig tudják, hogy mit kell tenniük és hogy hányadán állnak, és a válaszokat is ismerik...

Csak éppen kérdezni nem tudnak, sem érdeklõdni, mert folyton csak magukról beszélnek és a saját problémáikat elemzik. Mert nekik folyton problémájuk van.
Akik hajón, vonaton és repülõn is gyalog vannak...


Az Ön véleménye

név:

e-mail:

hozzászólás:


biztonsági
kód:


Nem látom a kódot
- Ide Írja be a biztonsági kódot!
 

Vélemények :

név: gimis e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2010-02-05
Igen, a környékrõl. És azért nem mentem oda, mert nagyon rossz hírneve van. Nem azért, mert nem jók a gyerekek, hanem mert az iskola menedéket nyújt olyan felnõtteknek, akik sehol máshol nem tudnának megélni. Kérdezted, hogy mért nem mentem oda. Ezért. Én meg azt kérdezném, hogy miért nem próbált engem megnyerni senk? Igen, voltak nálunk is toborozni szepsi tanárok, de az minden volt csak éppen jó reklám nem. Az öntelt informatikatanár, a hebegõhabogó koléganõi. Nem csak bennem fogalmazódott meg akkor, hogy ide aztán semmikép sem
név: - e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2010-02-05
Esztike,Esztike!En nem tudom te melyik Marai gimibe jartal,mert a mult evi 4-esek kozul mindossze 3 szepsi volt...ugyh valamit draga szivem nagyon elszamoltal...
név: kukoricás e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2010-02-05
Kedves Máraiban érettségizõ! Te miért nem jöttél a szepsi gimibe! Biztosan a környékrõl vagy, ha ennyire jól ismered az iskola helyzetét, és belelátsz a problémákba. Hogy milyen a jó gyerek?Az a jó gyerek, akinek jók az alapiskolai tanulmányi eredményei,aki a gimnázium tantárgyi követelményét teljesíteni tudja! És nem 4-es átlaggal ül a gimiben! Annak ott semmi keresnivalója!
név: gimis e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2010-02-04
Tavaly érettségiztem a kassai Márai-gimiben. Teli volt szepsi gyerekkel. A harmadikosok is (most negyedikesek), a másodikosok is... Amikor elsõs voltam, az akkori másodikosok, a harmadikosok és az akkori érettségizõk is. Az ipariban is ugyanez a helyzet volt és van. Mi az, hogy nincs elég "jó" gyerek? Milyen a jó gyerek? Gyerek van, jó tanító nincs. Vagy csak nagyon kevés. Úgy tudom, a Szabó tanár urat elüldözték. Pedig az egyetlen olyan tanár volt, akinek a nevét a szepsiek itt Kassán is ragozták. Hogy tõle igazán sokat tanultak. Gondolom, hogy Szepsiben ezt másként értékelik és azt is gondolom, hogy utálják a kollégái emiatt. Az iskola problémája végkép nem absztrakt. A tanárai tehetnek róla. Szerintem azok nevét kellene leírni, akik nem tehetnek róla, akik állják a sarat.
név: kati e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2010-02-04
Hogy ki tehet róla? Kb.10 évvel vissza kellene menni. És ki tehet arról, hogy kevés magyar gyerek születik? Hisz alig lehet összekaparni egy kis elsõ osztályt értelmes gyerekekbõl?! Ha nincs elég gyerek az alapon, mibõl legyen a gimiben?! Gondolkozzatok!
név: kukoricás e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2010-02-04
Kedves Géza, ha jól tudom, a tavalyi elsõbõl senki sem menekült el, de lebuktak, akik nem gimibe valók és a maradék 5-6 gyerekkel nem maradhat fenn egy osztály. Én se szeretném, ha a gyerekem egy 6-os létszámú osztályba járna! Ez nem közösség?! Ha egyszer nincs elég jó gyerek, nem szabad tovább erõltetni, mert az csak a színvonal eséséhez vezet. Nekem ez a véleményem.
név: keresztes e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2010-02-03
Nevezzük néven a gyereket! Ki tehet róla, hogy a helyzet idáig fajult...? Írja ide mindenki, hogy szerinte ki tehet róla. A végén így összeáll a postscribáltak névsora.
név: Géza e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2010-02-02
Össze lehe bolondítani 11 gyereket, a kérdés az, hogy meddig maradnak.Egy fél vagy egy egész év után menekülnek-e el mint az elõzõ osztály?
név: B.M. e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2010-02-02
Nem billboard kell, kérem alásan, hanem új szellemiség, hülyességgel meg sznobizmussal /meg billboarddal/ nem megyünk semmire, hát nem tanulunk a politikusaink hibáiból? A billboardok még mindig kint vannak, a megyén meg képviselõnk egy szál se... Nem a beképzeltség meg a sznobizmus vezetett ide?
név: Géza e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-12-17
Utánajártam a dolognak, valóban igaz, hogy egy teljes osztály otthagyta a gimnáziumot tavaly. És valóban nem menesztettek senkit és nem is mondott le senki emiatt. Hihetetlen!
név: K.N. e-mail: ppp dátum: 2009-12-05
A tényeket akárhol megkapod, az a mûvészet, ha véleményed van.
Minden tiszteletem kronikas   
név: pingveeen e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-12-05
Jó tanuló hazudik az órán - az apja se mafla
Bólogató tanári kar zoknira gyûjt
Iskolámtól jelvényt kaptam emlékbe, más semmit
Egyetértek, ember leszek, élek.
név: enen e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-11-18
volt egyszer egy nagy csoda: neve birka iskola. Ki nem szólt, csak bégetett, az kapott dicséretet. Ki oda se ballagott, az még jelest is kapott. Így senki se ment oda, meg is szûnt az iskola
név: B.M. e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-11-18
Az igazgatónõ valószínûleg nem fog fel semmit az õt ért kritikákból, mert ha megkérdezik arról az ominózus ülésrõl, amin a Krónikást elõvették, akkor annyit mond, hogy: á, nem volt semmi,legalább a Krónikás kibeszélte magát, de aztán megnyugodott.
név: Misi e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-11-18
A végzõsök létszáma szempontjából nem az a mérvadó, hogy hány osztály van, hanem az osztály vagy az osztályok létszáma, pl.a mostani 9.o. is kettõ volt még két évvel ezelõtt, ugyanígy a tavalyi.2000-ben pl. három kilencedik végzett, de mindhárom 20 alatti létszámban, vagyis kettõbe is befértek volna.
név: Éva e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-11-15
Hát Kedves Szülõ! Megnyitottam... Nem kommentálom. Viszont amikor azt írtam, hogy az iskola honlapján nem lehet adatokat találni, én a gimnáziumra gondoltam, mert én úgy értettem, hogy az szûnik meg. Dehát buta voltam, mert ez egy iskola, és ha a gimnázium meg is szûnik, az iskola nem. Ugye így kell érteni?
név: szülõ e-mail: cvcv dátum: 2009-11-11
Kedves Éva! Az iskola honlapján minden idei adat ott van /osztályok, tanítók, tanulók, körök/, az 1.kép alatt a "nyisd meg az iskolád"-ra kattintva ezt megnézheted.
név: Éva e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-11-10
Az a sajnálatos, hogy az iskola honlapján nem lehet se régi, se jelenlegi adatokat találni. Minden zárolva van. Vagy csak nem mûködik a honlap. De hát egyik se túl jó alternatíva. No majd én utánanézek máshol annak a 2002/2003 évnek!!! De nem hiszem, hogy csal az emlékezetem. AZÉRT A HONLAPOT NÉZD MEG! ÉS NÉZD MEG MÁS ISKOLÁKÉT IS! A szepsi oldalról rákattinthatsz erre.
név: szülõ e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-11-10
Kedves Éva, Te nem ismered jól a sulit, az én gyermekem, amikor végzett kilencedikben /2002/2003/, 3 kilencedik volt. Ezek szerint elõtte pedig 3 nyolcadik. Most pedig csak 1 kilencedik van. Sajnos, ennyire lecsökkentünk.
név: Éva e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-11-07
Kedves Volt Diák! Hány éve érettségiztél?! Miket beszélsz te, hogy akkor három nyolcadik osztály volt, amikor te ide jártál?! Húsz évre visszamenõleg mondhatom, hogy itt nem volt három nyolcadik osztály. Kettõ volt, és aki gimnáziumba ment, az mind ide jött, és nem a szoci nyomására, hanem mert jó volt az iskola. Egyébként már jópár éve kilencedikbõl mennek tovább a gyerekek. Te honnan tudod megítélni a mai dolgokat, ha több mint húsz éve voltál nyolcadikos? ( Igaz, akkor szintén kilencedikbõl mentek tovább. )
No és mit írtál arról a kirúgásról? Azt még megmagyarázhatnád józanul, mert így a JA szavával élve tényleg csak mocskolódásnak tûnik.
név: JA e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-11-06
Hallod, "volt diák"! Ne mocskold be ezt az oldalt az agyad rémszüleményeivel, amelyektõl nem akarsz megszabadulni! És ne mocskolj be senkit! Két szavadból rád ismerni. Mindig hazudsz. Nem is ide jártál iskolába. Ja, és haggy békét a Krónikásnak!
név: krónikás e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-11-05
Kedves Zsolt, te biztosan ide tartozol? Ez ugyanis nem kocsma. A portált naponta 400- 550 egyén látogatja a statisztikánk szerint, egyén azt jelenti, hogy ha egy számítógépet csak egyszer vesz figyelembe a rendszer a nap folyamán. Abban tehát igazad van, hogy törzsvendégek eszmecseréje zajlik itt (400-as átlag, a többiek jönnek, mennek...), de ha a kocsmai hasonlatodnál maradunk, ott sosem az határozza meg a forgalmat, hogy összesen hányan tértek be. Lehetett egy túristabusznyi ember is, akik csak pisilni jöttek meg ketten megittak egy-egy deci ásványvizet. A tíz törzstag pedig naponta fejenként megiszik átlagban 10 sört és 4 felest... Szóval, ha azt nézzük, hogy összesen hányszor nyílt ki a Rovart valaki számítógépén, akkor ez a szám 3000-re tehetõ. Semmi a Csemadok-tagsághoz képest. Nem tudom, miért csináltak maguknak ekkora rossz reklámot a szepsiek. Lehet, hogy valaki sejtette, hogy ez a cikk kikrõl szól, de a legtöbb látogatónkat mindez nem is érdekelte. Szólhatott bármelyik intézményrõl, mert általános a probléma. Nem bírtam tovább elviselni, hogy a gyûléseken viszont kifésült és megszépített statisztikai adatok alapján kerestek alibit maguknak a vezetõk, a tanárok pedig az órájukat nézték és bár nagyon is tudták, hogy nincs itt rendben minden, nem szóltak, mert akkor az minimum fél óra ráhózást jelentene. Aztán meg az lenne a visszakérdések közül az elsõ, hogy mééé, te mit tettééél ezééé a ziskoláéééé?! Teli lett a hócipõm, de rébuszokban fogalmaztam inkább, hogy ne legyen sértõ, több iskolában is megfordultam már életem során, tudva tudom, hogy mennyire általános ez a probléma és hogy az indokok és az okok ugyanolyanok (lásd az Újszó szombati cikkét a szenci gimirõl). Nagyon igaz, amit valaki lentebb megjegyzett: "trafená hus zagágala..."
név: zsolt e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-11-05
en ez uton szeretnek elküdeni minden askalodo hülye szepsit a picsaba. Vegyetek eszre, hogy ez nem a ti kocsmatok, nem tartoztok ide, huzatok el a francba. En se jarom a kocsmakat es halgatok bele masok dumajaba es haborodok fel asztan. Chicagoba, ahol sokaig eltem, feher ember nem mert auto nelkül az utcan jarni, nem ajanlatos, mert a negerek meg a puortoricoiak megkeselnek. Ott se nagyon tesznek elene semit. Az jo szerintetek? Nem kell tenni semit?
név: zõdi e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-11-04
....cenzúra???
név: pixel e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-11-03
Hogy mit tettünk, talán elmentünk választani talán az adónk arra megy , hogy legyen ki tenni-venni ,vagy csak venni szokás, vagy MOST mi van aludjunk HÍD alatt?
név: B.M. e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-11-03
Ez az igazgatónõ 4 év alatt leépítette az iskolát! Mestermunka!
név: Gerda e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-11-03
"S mert sok bajunkat nincs kin megtorolni:
Egymást vádolni, egymást marcangolni!"

név: Lovas Enikõ e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-11-03
Úgy látszik, az vmi refrénné vált itt, h. mit tesz vagy tett Krónikás annak az iskolának a megmaradásáért.
Hát többek közt azt, h. megírta és megjelentette a fenti írást - annak minden következményével.
Lassan le lehetne már szokni róla, h. mindig azt kiáltsuk ki bûnösnek, aki néven nevezi a problémákat, és nem pedig azokat, akik okozzák.
Az én értelmezésemben Krónikás ezzel a cikkével kijelölt egy pontot, ahonnan át lehet gondolni és értékelni lehet nem csupán egyetlen, veszélyben lévõ iskola helyzetét, hanem az egész szlovákai magyar iskolaügyét.
Bõven itt volna az ideje! Az átgondolásnak is, meg annak is, h. megpróbáljuk menteni azt, ami itt még egyáltalán menthetõ.
név: volt diak e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-11-03
\"Két tanárt pedig kirúgtak! De ez tényleg megtörtént, és még hírértéke sem volt. \"Oszt mi...?\"
Ha te, vagy én vagy bárki ittasan megy munkaba, vagy a fõnöksége ellen dolgozik, azt kirúgják... pont! Ennek nincs hírértéke, mert ilyen minden nap megtörténik! Az már érdekesebb, hogy ezen még valaki fennakad.   
Ez egy erõsen pesszimista kép, amit a cikkíró leírt az iskoláról...én is ide jártam, sõt gimit is itt végeztem, és valahogy engem ezek mind elkerultek. Gyerek egyre kevesebb van, magyar gyerek is... az én koromban még 3 nyolcadik osztály volt, most 1, ennyi. Demográfia. Dobi kérdése helyén van...te mit teszel/tettél azért, hogy ne szûnjön meg az iskola?
név: Dobi e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-11-02
Sokunk hibás, menteni kellene a még menthetõt, még nem szûnt meg az iskola, még nem szûntek meg a magyarok Szepsiben!!! Szerintem nem is fognak! Az is biztos, hogy több gyereket kellene nemzeni, nem pedig papagájt meg kiskutyákat \"tartani\" otthon, hogy többen lehessünk, mint a 70-es években! Nos, az alagút végén mindig van fény! Merni kellene, lehet egy egyházi iskola a megoldás, viszont egy olyan intézményben elsõsorban a tanároknak kell tudni magatartásukkal példát statuálni a gyerekek elõtt! Ezen is érdemes kedves krónikás elgondolkodnod!!! Mi szülõk a legjobbat szeretnénk a gyermekeinknek, ez kihívás mindenki számára.......... azon viszont valóban dolgoznia kellene az egész Felvidéknek, minden magyar intézménynek, politikusnak, hogy a magyarul beszélõ családok magyar iskolába irassák a csemetéiket, ezen áll vagy bukik a jövõnk!!! Kérdés: Te mit teszel e célért?????   
név: zõdi e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-11-02
hehehe- mivel Szepsiben nem volt pestis járvány így a gyerekek sem fogytak el,csak éppen nem a magyar suliba íratják õket a szülõk.Tény hogy a szepsi sulit nem a tót nacionalizmus hanem a magyarok konkrétan a szülõk,tanárok és a város vezetõi tették tönkre közösen.Miért?...a libás hasonlat jut eszembe.
név: Marci e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-11-02
Kedves Zsuzsa Szencrõl! Szepsiben is van tanár, aki molesztálja a diáklányokat, és errõl is mindenki hallgat.
név: pixel e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-11-02
Végig olvastam a hozzászólásokat – ledöbbentem. Ez most olyan, mint egy eltitkolt halálos vírus mindenki megkapta, és mindenki titkolja, hogy meg van (tanár, szülõ, média, PIRI PÓCSI polgármester, mkpe, az amerikai elnök, az UFÓK). Hol a szérum ? Hol vannak azok akiknek szérumot kéne gyártani és beadni ? Kinek érdeke hogy a vírus elpusztítson minket ? Kit kel tökön rúgni ? Vagy elterjedt nálunk a cece moszkitó és elaludtuk, mint csipkerózsika. De azért építsük tovább a kacsalábon forgó palotát a mocsárra. KAMPEC
név: Gerda e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-11-01
Igen!
Ha szabad lennék és szép-jó fiú, ahogy ez a megjegyzésedbõl is kiderül, velem sem kötekednél...azért köszönöm építõ jellegû hozzászólásodat, jó pap holtig tanul. "Aki nem ír semmirõl" megjegyzésedhez pedig csak annyit, hogy a társkeresésed neked biztos fontos, de a témához nem sok köze van.
név: Igen e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-11-01
Tuti! Ha tudnám, hogy szabad vagy és szép-jó fiú, most azonnal beléd szeretnék, olyan jót írtál. Nem gúnyolódok, komolyan mondom. Gerda! Aki nem ír semmirõl, annak a helyesírásra ügyelni kell: Szepsi-i, de ez már kiment a divatból, vagy szepsi. Akinek van gondolata, mint Tutinak, annak nem fontos helyesen írni.
név: hmmm e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-11-01
Úgy látszik mindkettõ, bár krónikás a Szepsirõl írt.
Egyébként meg az a véleményem: Karthágót el kell pusztítani...
Nem beteges gyerekek az a dolog, hogy egy iskoláról szóló cikkben megint valami másról beszél a Tuti?
név: Gerda e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-31
Most akkor szenci, vagy szepsii?
név: Zsuzsa e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-31
Basszus, sejtettem, de nem voltam benne biztos, hogy ez a szenci magyar gimi. Most, hogy a szombati számában az Új Szó is kiszellõztette az ügyet, tisztázódott elõttem minden. Itt élek, tudtam, hogy nagy a baj, de hogy ennyire... Meg kell nevezni a felelõsöket! Én is hibás vagyok, amikor mint diákot molesztált az egyik tanár, nem mondtam el senkinek. Pedig szólni kellett volna... Úgy van, ahogy azt leírtad kedves Krónikás. Asszem, tudom is, hogy ki vagy...
név: Gerda e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-30
Kívülállóként nincs betekintésem (ha megszûnt már nem is lehet) az iskola életébe, így nem vitatom , hogy valóban válogatott alkalmatlan tanárokból tevõdött össze a tantestület...De...
Az én idõmben gyakran elõfordult, hogy a tanárok "rászálltak" némely diákra, és hiába próbált bizonyítani, elõítéletekkel kezelték...Mai viszonylatban gyakoribb, hogy a szülõk "rászállnak" némely tanárra, petíciókat gyûjtenek ellene, az most nagyon megy mindenkinek...kíváncsi lennék a Trianon elleni petíciót hányan írták alá közülük...
Ismétlem, nem vagyok képen az ottani viszonyokat illetõen, általánosítottam...
név: Misi e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-30
Volt egy olyan eset tavaly, hogy otthagyta az iskolát egy egész osztály, az 1. gimi. Hirértéke ennek sem volt. Felmondott egy egész osztály, de le nem mondott senki.
név: Tuti e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-29
Egyezünk meg annyiba, hogy Vesszen Trianon ,merthogy a bajok eredete ott keresendõ, másrészt manapság Tescoba vásárló kell, nem mûvelt ember .
A tanárokat meg ne ócsároljuk mindenkit tanított olyan tanár akit szeretett ezért vagy azét és olyan is akit nem.
Kinek a pap kinek a papné.
Örüljünk hogy vannak akik vállalják , persze vannak akik nem odavalók na de hát nem lehet minden tökéletes ez a világ nem olyan,az majd odaát lesz. Hali   
név: dp e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-25
Felvidék, vagy Magyarország... ugyanaz a probléma gyökere. De azt is mondhatom, hogy egész Közép-Európában ez a jellemzõ.

A politika itt nem más, mint lehetõség az egyéni haszonszerzésre. Politikusnak sem az megy, aki a közjóért akar tenni... Hogy a saját stiklijeikrõl eltereljék a jónép figyelmét, egymás ellen hergelik õket. Harap a szlovák a magyarra és vissza, a magyar a cigányra, a zsidóra, az újpesti a ferencvárosira, dunaszerdahelyi a pozsonyira, mindenkire, akin nem ugyanolyan jelvény van, mint rajta. Választott kiskirályaink meg közben fütyülnek a közjóra, a saját zseb határozza meg a politikai hitvallásukat.

Pedagógus... Sajnos hiába tudjuk, hogy egy ország jólétét a szellemi tõke határozza meg, hogy a szellemi tõkét pedig a pedagógusok teremtik meg, mégsincs becsülete a tanítónak. Anyiagilag pedig ellehetetlenítették a tanári pályát, nem kellenek ide okos, gondolkodó emberek.
Valóban az megy már csak erre a nemes pályára, aki vagy annyira elhivatott, hogy mindenki hülyének nézi ezért, vagy nem jó már máshová.

Krónikás, szólj igazat, s betörik a fejed.
Hiába vagy értékes ember, a niemandok diktálnak...
név: Lovas Enikõ e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-23
Amit Krónikás azért az iskoláért tett és tesz, épp az jogosította fel õt arra - morálisan! -, h. leírhassa azt, amit leírt.
A roma pedig szintén gyerek. Ha egy magyar iskola megszûnik, abban össztársadalmi felelõsség van, de ez nem jelenti azt, h. a történetben az egyes ember felelõssége ne számítana.
Errõl szól ez az írás.
név: bum e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-23
Trafená hus zagágala, hehe...
név: hehehe e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-23
"Úgy tûnik, hogy rajtam kívül mindenkinek evidens, hogy melyik iskoláról van szó. Pedig bármelyik iskola lehet felvidéki viszonylatban."-írja ez elõzõ hozzászóló. Hát ez a helyzet végig a vonalon délen. Gyerek nincs elég, csak roma, hiába lenne leváltna a vezetés és stb, az új se tudna több gyereket produkálni. Krónikás, te pedig gondolkozz el elõbb magadon, h te mit tettél ezért az iskoláért. És ha mindent megtettél és tiszta a lelkiismeretet, akkor kritizálj másokat és szórd a piszkot. Te belefáradtál a harcba??? Nem úgy néz ki!
név: Jóbarát e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-23
De igen, természetesen a cikk iróját tartják árulónak azért, mert nyilvánosan kimondta azt, amit a szülõk csak úgy egymás közt szoktak elmondani. Amelyik szülõ nyilvánosan kritizált, annak a gyerekén bosszút álltak. Különben Piripócson nemcsak a magyar iskolát viszi a viz, hanem az egész várost.
név: tibor e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-23
Úgy tûnik, hogy rajtam kívül mindenkinek evidens, hogy melyik iskoláról van szó. Pedig bármelyik iskola lehet felvidéki viszonylatban. Mondjuk az emkápés városvezetés kicsit szûkíti a kört. Én a Duna közelében élek, az itteni iskola is halad lefelé a vízzel és ugyanezeket a tüneteket produkálja... Krónikás, gondolom azért nem nevezted nevén a dolgokat, mert akkor a felelõsöket is meg kellene nevezned. Véleményem szerint ilyen helyzetben az a minimum, hogy a vezetés lemond. A fenntartó pedig lemondatja a nála az iskolaügyért felelõs személyt. Az a minimum. Az emkápé vezetésének meg számon kellene kérnie Piripócs emkápésain, hogy tétlenül végignézik egy magyar intézmány haláltusáját. Szinte százszázalékig bisztos vagyok abban, hogy ehelyett a cikk íróját tartják árulónak. Nemde?
név: Jóbarát e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-22
Változás kellene! Igaz, már az is változás, hogy ezt igy megfogalmaztad, és nyilvánosságra hoztad. Terjed ...
név: zõdi e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-21
...szebb jövõt...amen.
név: Gerda e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-21
Kis aranyos...   
Na, részemrõl elköszönök. Nagyon szívesen csevegnék még veletek, de úgy érzem nem ildomos "elterelnem a figyelmet" a valódi -sajnos szomorú és egyre gyakoribb- problémáról. Szia te zõdi!
Tudod miben nem vagyok bizonytalan? Hogy lesz, lesz, lesz...csak azért is lesz!...
Adjon az Isten!
név: zõdi e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-21
...o...Gerda még egy bizonytalan kettes,de jó úton halad a sima kettes felé   
név: Gerda e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-21
o! A te figyelmed ilyen könnyû elterelni?
név: o e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-21
Gerda! Te beépített önkéntes vagy, aki eltereli a figyelmet?!
név: o e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-21
Tisztelt író! Most olvasom az írást - felhívták rá a figyelmem. A bevezetõben taglalod, hogy megszûnik egy iskola, és ez sem tehet róla, meg az sem tehet róla. Csak ki akarom egészíteni az írást azzal, hogy te tudod. És én is tudom.
név: Ny. B. e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-20
Az entellektüell kimondja a benne megfogalmazódott igazságot akkor is, ha az a környezetének, a családjának, a nemzetének, barátainak vagy a szerelmének nem tetszik. Szólni kell. Nem hallgattathatják el azok az igazságot, akikben az meg sem fogalmazódik, akikben viszont igen, azok felelõssége óriási.
Kényelmetlen szólni, hiszen mindenki azt várja, hogy az õ szájíze szerint beszélj... Aztán csalódnak, ha önmagadat adod és nem olyan vagy, mint amilyennek elképzeltek... Nem vertek még meg, Krónikás?
név: Gerda e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-20
Alföldi Géza: Tanár Úr Egyszer . . .
Tanár Úr egyszer verset írtam, -
Még volt rá mentség: 16 éves voltam.
S mert elfogott valami kemény magyar bánat,
Hogy "magyar vagyok" vadul danoltam.
Ön a sárga földig lehordott érte,
Mert azt írtam: magyar az ég, a fû, a mályva,
Magyar a szemek nézése, az állatok hangja
S magyarul kel a kenyér kovásza.
Rámolvasta, hogy a kenyér kelése
Egyszerû, szabályos vegyi folyamat
S a kovász Cegléden is, meg Amerikában
A szeszes erjedéstõl egyfélekép dagad.
A kakas is egyformán kukorékol,
Mindenütt egy az ég, a fû, a mályva,
A szemek is egy törvény szerint égnek
S ugyanaz a madárdalok varázsa.
Huszonegy éve! . . . S most innen távol
Idézem s hívom Önt a multak távolából
S átordítom száz kilométereken át,
Hogy belereng az ég, a nap is lángol:
Tanár Úr! Igen is van magyar ég, fák
S magyarul virágzik a magyar virág.
Még a magyar ökör nézése is más
S mások, de mások a magyar bikák!
És más bizony az idegen kenyér,
Más a kelése, más az illata!,
S hiába van egy Göncöl Szekér,
Odahaza mégis más a csillaga.
S ha nem hiszi el, hogy minden, minden
Más odahaza: a virág, illat, avar, -
Legyen csak egyszer, mint ma én,
Hazátlan, árva, bolyongó magyar!

név: én e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-20
ketten meg lemondtak, miután elvégezték a dolgukat - igaz a két akció közt eltelt néhány év
név: Énteõ e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-20
"Elmentek azok a tanárok, akik észrevették, hogy..." Két tanárt pedig kirúgtak! De ez tényleg megtörtént, és még hírértéke sem volt. "Oszt mi...?"
név: zõdi e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-19
....már megelõztelek...
név: idõ e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-19
Gerda és Zõdi, melyik részemre vágytok ennyire?
név: zõdi e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-19
....köszi...   
név: Gerda e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-18
Köszönöm :-) Csak jönne már el az idõ...!!!

...csak neked... http://www.youtube.com/watch?v=RUzS9hk1yCs
név: zõdi e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-18
...csak neked...http://www.youtube.com/watch?v=mONbFuDeif8
név: Gerda e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-17
...az szép...és követendõ...én nem merem magam határozottan a kettesbe sorolni, a hármasba viszont végképp nem...fõleg ami a nemzeti önbecsülést illeti...
A témához visszakanyarodva, nem csak a tanárokkal van gond...a diákok mentalitása is más lett, megtörte õket is az elmúlt 89 év tapasztalata. Egyik kedvenc versem megosztom veletek ha megengeditek. Nem tudom kitõl származik:

Egy felvidéki iskolában

Egy reggel így szólt a professzor:
Ma rendelé el a zsupán,
Ezentúl itt az iskolában
Csehül tanulunk már csupán.
S meghagyta azt is szigorúan
A felolvasott rendelet:
Magyar iskoláskönyvet otthon
Tartani többé nem lehet.
És holnapig behozza minden
Magyar könyvét minden diák.
A magyar történelmi könyvet,
A magyar nyelvtant s bibliát...
Jõ másnap, jõ harmadik nap
S csak nem hozzák a könyveket.
Haragra gyúl a cseh professzor
És kicsapással fenyeget.
Míg nagynehezen végre-végre
Mind kézhez kapta a tanár.
De addig otthon lopva, éjjel
Lemásolták mind sorba már.
S megkezdõdött a cseh tanítás
De az bizony nem megy sehogy .
Toporzékolt a cseh professzor
És a szekunda el se fogy.
De otthon aztán nagy titokban
A másolt könyv elõkerül,
Négy falnak mondják csak a leckét,
De magyarul és emberül.
És nem bánják a sok szekundát,
Mit a cseh tanár emleget.
Valami súgja kis szívüknek:
Így nem marad, így nem lehet!
Mindegyik érzi: Jõ a nap még,
Hogy majd az iskolapadon
Ott fekszik újból a magyar könyv
S magyar szó hangzik szabadon...
E história merre történt,
Elmondanom most nem szabad.
Ha ez a titok kiderülne,
Hej, akkor lenne hadd el hadd!
De mégis tudja és mosolyg rajt,
A magyaroknak Istene
S fent égi noteszébe nékik
Csupa kitûnõt ír bele.


név: zõdi e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-17
....a kettesbe...
név: Gerda e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-16
Te melyikbe tartozol?
név: zõdi e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-16
Gerda a te négyesed még a sima hármasba tartozik....nálam a kettes a nyerõ!....a hármasnak már nincs mit veszíteni,elveszítette az utolsó értékét is...a nemzeti önbecsülését....
név: k e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-16
én a rozsnyói gimibe jártam anno, veszedelmesen arró szól ez a cikk. Most gyön majd az, hogy nyitnak a szlovák gimiben egy magyar osztályt...
név: Gerda e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-16
És van a negyedik...amelyik ugat, de nem harap...sajnos...még...egyenlõre...nem húzódik meg, nem talpnyaló, aki csendben végzi a dolgát, õrzi a házát, a hazáját, néha oda ugrik a kerítéshez és csahol ahogy a torkán kifér, de harapni még nem mer..Igen, valóban nem elég bátor, fél hogy elveszti azt a keveset is, ami még maradt, de tettre kész és falkában elszántabb lenne bárkinél...csak hát a falka most még a harmadik csoportba tartozik...Ááh...abbahagyom...
Sok a magányos farkas   
név: zõdi e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-15
Háromféle magyar

Háromféle ember van ebben az országban,.. háromféle magyar. Mind a három egyezik abban, hogy elégedetlen a világgal, a kormánnyal, ami ennek a világnak a nyakán ül, a rendszerrel, mindennel. Panaszkodnak, morognak, keseregnek, átkozódnak. Aztán egy részük úgy próbálja megoldani a maga bajait, hogy kiszolgálja a hatalmon lévõket. Csatlakozik hozzájuk. Hasán csúszik, farkát csóválja, s ha odalöknek neki egy koncot, s befogadják cselédnek, akkor veszettebb lesz a veszett kutyánál, marósabb a vad farkasnál, kegyetlenebb az ellenségnél, kommunistább a kommunistánál, csakhogy bebizonyítsa a maga hûségét, és nagyobb koncot kapjon érte.

Egy másik részük az ellenkezõjét teszi: feláll a két lábára és verekszik. Védi azt, amirõl úgy érzi, hogy az övé. A maga jussát az élethez. A maga jussát a szabadsághoz. A maga jussát ehhez a földhöz, melyen született, s mely a hazája. Verekszik másokért is, mindenkiért. A mások jussáért, a mások szabadságáért. A még csak meg sem születettekért is verekszik. Mindenkiért és mindenki helyett.

Aztán van a harmadik csoport, a nagy csoport, amit úgyis nevezhetünk: a nép. Akinek nincsen arca, sem rossz, sem jó. Sem szép, sem csúnya. Se nem hõs, se nem áruló. Senki és semmi. Tömeg. Nyáj. Nem tesz se jót, se rosszat. Semmit se tesz. Csak meghúzódik és vár. És mint a fû a rátaposó láb alatt, meghajlik, meggörbed tûr, mindent eltûr, s amikor tovább lép a nagy láb, akkor lassan felegyenesedik megint. De sohasem egészen. Egy kissé mindég meghajolva marad, készen arra, hogy újra lelapuljon egy másik láb alatt. Érted? Eszébe sem jut, hogy tegyen valamit a rátaposó láb ellen, megvágja, megszúrja, küzdjön ellene, kockázatot vállaljon jussáért, a szabadságáért, bármiért, érted? Ez a nagy tömeg. Ez a nép.

(Wass Albert)
név: jános e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-15
Nagyon jó ez a cik, megfogot. Engemet az is boszant, hogy valaki aval büszkélkedik, hogy a gyereke magyarországon tanul. Itt kell maradni, mert akkor megszünek az iskolaink és az ovodáink, akkor sosem lesz felsõoktatasi iskolaánk. Megy a gyerek külföldre tanulni - asztán férjhezmegy, megnõsül és otmarad. Az unoka meg már nem fog tudni magyarul, mert minden nyelv szeb b, mind a mienk. Csak a magyart szégyeli az ember. Pedig a vilag lekszeb nyelve - most nevettek bisztos, mert nem vagyok jo hejesírásból. Ez a vilag legnehezebb nyelve is. Büszke vagyok arra hogy magyar vagyok
név: robinhud e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-15
Szerintem a politikusok tehetnek róla. Határozottan. Foggal-körömmel kell küzdeni. Vérrel, verejtékkel. Áldozatok árán is. Nálunk, Erdélyben sem különb a helyzet. A problémát nálunk is a politikusok jelentik. Apró nézetbeli különbségeken rinyálnak, közben pedig a pénzrõl van szó, amelyet románként nincs esélyük megszerezni. Ezért minket kábitanak, hogy a mi érdekeinket képviselik. Sok önzõ szarházi meg áttelepül Magyarországra. Gyalázatos népség. A Felvidéket s Erdélyt ugyanaz a széthúzás teszi tönkre. Nem lehet kiegyezés! Akkor elveszünk. Ha egy pártba a majoritásból is bekerül valaki, akkor miatta az õ nyelvén kell beszélni a többieknek is, hogy meg ne sértõdjön. Õ viszont sosem fog megtanulni magyarul. Határozottnak s erõsnek, eltökéltnek s büszke öntudatosnak kell lennünk, különben végünk van. Nem feledhetjük el a sok pofont s lenézést, a gyûlöletet s a tettleg is megmutatkozó ellenszenvet, amelyel nap mint nap találkozunk. Nem lehettek vakok! Egyetértek a kislibás hasonlattal, testvér, a szivembõl szóltál.
név: Gerda e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-14
Amíg nem olvastam el a véleményeket, kívülállóként nem tudtam melyik iskoláról van szó, de nem is ez a lényeges. Megint bezárt egy iskola...Megint bezárt egy MAGYAR iskola. Túlzásnak tartom azt állítani, hogy mindezért a tanárok a felelõsek. A magyaroknak már-már tipikus jellemzõje lett az egymásra mutogatás, a "mindenért más a felelõs", mintegy leporolva magunkról a felelõsséget, választjuk mindenben a legkönnyebb utat, másik iskolába íratjuk a gyereket. Elismerem, hogy kevés az elhivatott tanár, de a szülõk, a diákok, az elátkozott történelmünk,... legalább annyira felelõsek egy iskola megszûnéséért. Tanárok jönnek-mennek...de ha egy iskola megszûnik, kétes, hogy valaha újra kinyitja-e még kapuit. És ahol megszûnik az iskola, ott a település sorsa megpecsételõdött. Nem akarok közhelyeket írogatni (mégis megtettem    , viszont javaslom a kollektív önmagunkba nézést, hogy ne csak a szálka szúrja a szemünket...
név: zõdi e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-13
Ostobaság, amikor a liba azt hiszi, hogy ha megtanul ugatni, akkor a kutyák befogadják. Hogy majd észre sem veszik, hogy õ szárnyas és tollas, és hogy közöttük elvegyülhet. Hogy beolvadhat. Hogy ha kutyául tanul tovább, akkor a kislibából már lesz valaki. Neki már talán lánc is juthat full ellátással, és nem kell a szaros baromfiudvarban sertepertélnie. Igen, a kislibából már lesz valaki. Már ugat az anyjával...         
név: interaktiv e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-13
Hat igen. A jaras egyik legjobban felszerelt iskolaja, az uj interaktiv tablajat most mar buszken mutogathatja. Fo a haladas.
név: attila e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-12
írtál magadról, az iskoládról, de írtál további hatvan iskoláról, írtál nagy közintézményekrõl, írtál szellemi mûhelyeinkrõl, írtál a Pátriáról és írtál - tulajdonképpen - magunkról, rólunk, nekünk, csak legyen, aki érti. Nem is tudom melyik iskoláról írtál, és mégis tudom, hogy melyikrõl - és ez a szomorú
név: Kiss L. e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-10
Megdöbbentõ, megdöbbentõen jó írás! Van egy mondás, hogy aki nem tudja csinálni, tanítja...Viszont olyan mondás is van, a társadalom csinál magának iskolát, és nem fordítva, mégha sokan -a tanárok nagyrésze is- úgy gondolják. Baromi sok múlik egy pedagóguson. Lehet úgy, örüljön mindenki, hogy ennyi pénzért egyáltalán bejöttem. És lehet másként. Akkor viszont a nagyvilág neveti ki, ennyi pénzért komolyan veszed..? És nem könnyû a modern világból kiszûrni a jót, úgy, hogy a régibõl is megmaradjon az érték. Szerintem úgy mûködik egy iskola, tantestület is, mint egy osztály. Mindenhol vannak hülyék és értelmesek, a lényeg az, kik lesznek a hangadók. És én ezt most jól értem? A Szepsi-suliról van szó..?
név: tanito e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-06
Egyetertek, sajnos, bar magam is tanito vagyok. szerintem a baj ott van, hogy nincsenek anyagilag megbecsulve a tanitok. Igy csak azok maradnak a palyan, akiknek nincs tehetsege semmi mas egyebre.
név: látogató e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-06
kedves krónikás, igazi krónikát írtál a mai állapotokról. Én komáromi vagyok. Baj van a tanítókkal. Olyan a tanítóképzõ mostanában, hogy mindenkit felvesznek, aztán tanítja gyerekeinket egy nagy rakás félmûvelt önjelölt
név: edit e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-06
Rozsnyóról
név: ja e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-06
Lehetne ez az Ipariról is
név: steve e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-06
Nagyon pontos helyzetjelentés a tanítókról általában. Kiváló. Ezerszeres bravó. Ezt én is írhattam volna a kassai Márairól, ha így tudnék fogalmazni. Rendesen dezsavûm volt olvasásakor.
név: zzz e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2009-10-06
szomorú de valós helyzetjelentés Szepsi azaza Moldava nad Bodvou-ból. Éljen az emkápés kiskirályság meg a zsebregyúrunk wazze banda! Amiért ezt hagyták, minimum kiherélni kéne õket...